És important, que durant el confinament pel Coronavirus, segueixi fent exercici físic per tal de no perdre massa muscular, i per a mantenir-se actiu tan física com mentalment. Aquí li donem, alguns exemples d’exercicis a realitzar:

 Al llit, de panxa enlaire, estiri’s bé, procurant arribar molt lluny amb les cames i amb els braços. 

1

A la cadira, amb l’esquena enganxada al respatller, aixequi ara una cama i després l’altra. Repeteixi-ho.

2

A la cadira. Posi un peu nu sobre un saquet d’arròs, lentament, i faci força amb les diverses parts del peu. En acabar, no s’oblidi d’hidratar-se. 

3

Camini de puntetes seguint una filera de rajoles. Repeteixi-ho amb els braços enlaire.

4

Posi una música alegre i dinàmica (pasdoble, salsa, txa-txa-txa, swing). Camini seguint el ritme de la música mentre mou els braços, sense aixecar-los per sobre del cap. Aturi’s i respiri profundament si nota que li manca l’alè.

5

Posi’s al davant del mirall i faci totes les ganyotes que pugui imaginar-se. Exageri molt. Això l’ajudarà a mantenir flexibles els músculs de la cara.

6A casa: Dibuixi una flor sobre la taula amb les mans i esborri-la. Dibuixi’n d’altres. Faci’n de petites i de ben grosses. Dibuixi un arbre a la paret amb les mans i esborri’l. Dibuixi’n d’altres. Faci’ls tan alts com pugui.

7i alguns exercicis de més intensitat..

A la cadira, amb la columna recta. Una pilota de goma escuma. Faci 8 repeticions de cada exercici: Agafi la pilota amb les dues mans, aixequi els colzes i pressioni-la. Col·loqui la pilota entre els genolls i pressioni-la.

8

 

Dempeus, amb les cames separades. Amb una banda elàstica o una tira de roba elàstica. Faci 8 repeticions de cada exercici: Obri els braços en creu. Aixequi un braç, mentre abaixa l’altre. Trepitgi la banda amb un peu i aixequi el braç del mateix costat. A la cadira, posi’s la banda a sota un peu i aixequi la cama estirant amb els braços.9 Amb una pilota de plàstic (20 cm de diàmetre) i un dau. Llanci un dau i faci 10 vegades l’exercici que correspongui al número que hi surt: 

10

1 Llanci la pilota enlaire, piqui de mans i reculli-la. 

2 Amb la pilota a les mans, aixequi un peu i toqui-la, sense fer-la caure. 

3 Posi els braços en creu i passi’s la pilota d’una mà a l’altra, per sobre del cap. Tot seguit, aixequi una cama i passi’s la pilota per sota. 

4 Llanci la pilota per darrere de l’esquena i agafi-la abans  que caigui a terra.

5 Canviï la pilota de mà botant-la per sota d’una cama.

6 Assegut/uda a terra, faci-la rodar al voltant del cos.

                                                               

 

Per relaxar-se: dempeus, descalç/a i amb una pilota petita a sota d’un peu. Faci-la rodar tot pressionant-la amb la part anterior, mitjana i posterior del peu. Faci un total de 10 cercles amb cada part. Després, faci-ho amb l’altre peu. En acabar, hidrati’s els peus i les cames fent-t’hi un massatge.

11